Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under september 2010

Av Torbjörn S. Brandhill - 18 september 2010 13:15

http://svtplay.se/v/2152350/valet_2010/slutdebatten?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2152354/sb,p130180,1,f,-1


Rösta på det parti som NI tycker är bäst. Det är bara ni som bestämmer över eran egna röst. Ingen ska försöka säga åt er vad ni ska röst på. Tänk på vad just du prioriterar och rösta med det i åtanken. Men framförallt: Gör din röst hörd i morgon. =)

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 september 2010 18:13

När det gäller integrations- och jämställdhetspolitiken har vi mycket att vara stolta över och starka argument för en röst på Folkpartiet.



Folkpartiet har varit pådrivande i regeringen för en av de största omläggningarna av flyktingmottagandet på många år. Nu ska nyanlända få nycklar till arbetsmarknaden när de kommer till Sverige, istället för nycklar till bidragssystemen. Den här reformen träder snart i kraft. Låt inte de rödgröna stoppa reformen och återgå till passivt omhändertagande.



Svenska för invandrare reformeras - det är oacceptabelt att Sfi har fått förfalla. Kunskap i svenska är avgörande för en lyckad integration. Valet på söndag handlar om vi ska fortsätta på den inslagna vägen eller återgå till den röda politik som skapat utanförskapet.

 


Regeringen har också genomfört satsningar för jämställdhet som Folkpartiet länge kämpat för. En miljardsatsning har gjorts för att stoppa mäns våld mot kvinnor. Vi vill uppmuntra fler föräldrar att dela föräldraledigheten mer lika genom att förenkla och förbättra jämställdhetsbonusen. Vi vill behålla rut-avdraget som har skapat bättre möjligheter till företagande och jobb för många kvinnor, samt avlastat många hushåll.  Ett vårdbiträde har  fått över 1400 kr/mån mer kvar i plånboken tack vare jobbskatteavdraget.



Vi stärker drivkrafterna för kvinnor och män att delta på arbetsmarknaden och dela lika på ansvaret för barn. Utan att kvotera. Det ger förutsättningar för ökad frihet för kvinnor och män


Rösta på Folkpartiet


Av Torbjörn S. Brandhill - 16 september 2010 19:53

Partiledardebatten

 

är i kväll klockan

 

21:00 på TV 4

 

 

 

Missa inte den!  Då

 

får vi se vem som

 

vinner och vilka som

 

gör bort sig i

 

debatten.

 

 

Lycka till Alliansen.

 

Jag tror på er.

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 september 2010 19:18

Jag berättar opartiskt om vänsterpartiets politik. Här är en liten del av min beskrivning av vänsterpartiets politik. Kameran är inte den bästa men talat är det... ha ha ha ha Det är en opartisk beskrivning eftersom ajg tycker att ni ska själva få granska och analysera. Själv vet jag vart jag står. I morgon ska jag lägga upp videos om ansvaret inom brottsligheten etcetera.




Tyvärr gick det inte

 

eftersom klippet var

 

alldeles för långt för

 

Youtube. Jag får lista

ut någon annan

lösning.

Av Torbjörn S. Brandhill - 15 september 2010 23:17

I dag har jag gjort 3

 

videos som jag lägger

 

ut i morgon. (blev

 

ingen video idag

 

eftersom jag har en

 

redovisning i morgon

 

om politik.

 

=)

Av Torbjörn S. Brandhill - 14 september 2010 23:53

Massvis med

 

intressanta saker på

 

min blogg men vad

 

det är får ni se i

 

morgon...

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 september 2010 23:00

Göran Hägglund om adoption, kulturdebatt och SD. Se KD:s partiledare grillas i Korseld från Almedalen med Sanna Rayman och Katrine Kielos.

 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se