Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under mars 2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 8 mars 2015 21:02



Brandhill sings a Eurovision song in slovak language. I cannot speak the slovak language. 

#Eurovision #ESC2015 #melfest #melfest2015




Av Torbjörn S. Brandhill - 8 mars 2015 16:18

 Jag är som ni vet mycket intresserad och aktiv i frågan om näthat. Det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Ett tv-program som uppmärksammar näthatet är tv-programmet "trolljägarna". Det är bra att tv-programmet tar upp ämnet, men jag har en del problem med tv-programmet.


Mina problem med trolljägarna:

       1.  Namnet på programmet. Ett nättroll är inte en näthatare som förpestar tillvaron för andra. Att använda ordet troll utan att kolla upp vad ordet betyder är mycket klantigt. 

 

     2.  Var är alla manliga offer? Det är nästan uteslutande kvinnor och tjejer som är offer i programmet. Jag skulle gärna vilja att programmet kommenterade det faktum att de faktiskt knappt har med några manliga offer. 

 

     3. Hur får de tag i de som näthatar? Jag tycker att det är mycket märkligt att de pratar om vad som har hänt och sedan klipper till en konfrontation utan att presentera hur framletningsprocessen har varit. Programmet borde presentera hur de faktiskt gör för att leta upp personerna. Har programmet något att dölja när det gäller detta kanske? Jag undrar hur de gör framförallt på grund av att väldigt många andra inte klarar av att hitta de som näthatar. Det vore väldigt nyttigt för folk om de (Nu vet jag däremot att det är väldigt enkelt att ta reda på ganska mycket om en person på nätet. Bara man vet hur man ska göra. ) 

 

     4. Programmet är otydligt när det gäller vilka som hängs ut och vilka som blurras. Jag har ingen ensidig hållning i frågan om huruvida man ska hänga ut eller inte, men jag tycker att programmet borde motivera sitt agerande. Besluten om vem som hängs ut upplevs just nu som väldigt godtyckliga.

   

     5. Oväsentliga fall som dyker upp. Är det få som söker till programmet, eller? Jag undrar hur de prioterar ibland. Jag kan gärna precisera om vilka fall som inte borde finnas med om någon vill veta mer exakt. (Det kanske dyker upp i ett Youtube-klipp) 

 

    6.  Programmet leder till mer näthat. Det hat som växer fram mot de som näthatat i programmet resulterar i ännu mer näthat. Nu vet jag däremot inte om programmet ökar på med näthat i samhället eller faktiskt gör att en del personer slutar näthata. 

 

    7. Programmet borde ha med näthatare med flera olika politiska färger. Det har dykt upp SD-anhängare, högerextrema, personer som avskyr pk-media, sidan exponerat, avpixlat m.m Programmet borde ha med personer som är till exempel vänsterextrema, religiöst fundamentalistiska m.m

 

     9. Inte bara näthatare från olika politiska läger utan programmet borde ha med offer från olika politiska läger. 

 

    10. Robert Aschberg är omotiverat hårdare i en del konfrontationer. (när fallet i sig inte är i närheten så allvarligt som en del andra) Jag kan precisera vilka konfrontationer jag menar om det är någon som vill veta. Men det borde vara ganska uppenbart. 

 

Imorgon kommer jag med  en lista med saker som jag gillar med programmet. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" - Kommer även troligtvis att komma fler listor med problem. 

 

#trolljägarna #stoppanättrollen 

Av Torbjörn S. Brandhill - 6 mars 2015 00:13

I am so angry! This made me so angry. This is so disrespectful. I think I will make a Youtube-video tomorrow about this. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 



Av Torbjörn S. Brandhill - 3 mars 2015 13:12

Brandhill sings a Eurovision song in portuguese. I do not know a single word in portuguese. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"


#melfest #melfest2015 #Eurovision #ESC2015


Av Torbjörn S. Brandhill - 2 mars 2015 20:05

Here is me singing To Love You More - Celine Dion and an old version from April 2012




- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

#Brandhill #Youtuber #CelineDion



Av Torbjörn S. Brandhill - 2 mars 2015 16:21


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 1 mars 2015 18:37

1. Midnight boy - "Don't say no" - Midnight boy gör det bra med tanke på att låten är lika gammal och lika nytänkande som Magnus Carlssons låt. Framträdandet var något stelt, men sången satt riktigt bra. Det var en ganska väntad sista plats, men en av de bättre låtarna och ändå ett ganska bra liveframträdande. Kom gärna med något nytt nästa gång däremot. 2p

 

2. Caroline Wennergren - "Black Swan" Det är härligt med lite jazz i tävlingen och Caroline gör en dramatisk inledning på låten. Carolines engelska uttal passar perfekt i början. Men låten... Ja, låten bygger upp och bygger upp i verserna men tappar allt direkt när refrängen börjar. Den engelska accenten förändras och Caroline klarar inte av att sjunga ut ordentligt. Det verkar nästan som om de har råkat göra en refräng av en vers. Låten och Caroline ska ändå få en tvåa.  2p

 

3. JTR - "Building It Up" Nej, klarar inte av det. Det är omöjligt att bedöma det här framträdandet och de här artisterna, när de inte har någon låt. När skrev man den här låten? Hade man tidsbrist och kunde inte komma på något bättre? Att JTR gick vidare till final igår, bekräftar bara hur dålig årets melodifestival är. 0p 

 

4. Hasse Andersson - "Guld och gröna skogar" Det borde vara en nolla här, då låten bryter mot tävlingsreglerna. Jag får väl göra ett undantag antar jag. Något som SVT alltid gör.  Verkar som SVT använder sig av parollen: "Regler är till för att brytas" Okej, nu till Hasse. Hasse har en bra låt som förmedlar en glad och go känsla. Låten är fullständigt chanslös i Eurovision, men bara för att den berörde på något plan är det en tvåa. 2p

 

5. Dinah Nah - "Make Me (La La La)" - Är man i min ålder har man tvingats att lyssna på caramell på olika discon. Igår var det verkligen lika lättuggat och vilken målgrupp? Låten hade nödrim, dålig text och det kändes nästan som om Dinah Nah skämdes under själva framträdandet. Inga fler LA, LA, LA eller hallå, hallå, hallå!!!1p

 

6. Annika Herlitz - "Ett andetag" - Trött, väldigt tråkigt, lamt och väldigt mycket musikal över detta. Annika Herlitz försöker sälja in någon märklig synisk passion med själlös sångteknik.  Låten är en dålig disney-låt som jag bara vill spola förbi. Synd att jag inte kunde göra det igår... 0p

 

7. Måns Zelmerlöw - "Heroes" - Det är ett problem när scenshowen är intressantare än låten. Måns sjunger helt okej och har en i grunden ganska bra låt. Den andas verkligen Guetta, men Måns engelska får mig att vilja lämna rummet. Måns: Du borde känna till det faktum att kolibrier inte kan sjunga. Sug på den ett tag. 2p

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

 

 

#melfest #melfest2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 1 mars 2015 13:15

Hallå där. Nu är det snart dags för femmilen och jag har kaffe igång inför detta. För övrigt tänkte jag tipsa om en sida som jag precis fick reda på: http://bfy.nu/se/NJ2 Chicshop - och jag vet att det är ett ganska löjligt namn. Men de har en del intressanta produkter. (Om du är tjej vill säga) 


Men nu ska jag titta på femmilen. Hörs Sverige. Lite senare idag ska jag även göra en ny Youtube-video. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 


Det kommer även ett "Betygsätter gårdagens bidrag"-inlägg under dagen. 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se