Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under november 2011

Av Torbjörn S. Brandhill - 30 november 2011 21:06

FN-rollspelet inleddes idag på Tingsholmsgymnasiet. Mycket roligt tycker jag. Själv heter jag Rabindranath Shahid Suhrawady och är Bangladesh i utskottet för utsläppsminskningar. Väldigt intressant och i morgon ska vi debattera våra resolutioner. (Idag var det Lobbying)


Jag var med i FN-rollspelet i våras i Marks kommun. Då var jag Israel i utskottet för Hälsa och Sjukvård. Här är en video från FN-rollspelet i våras: 

http://vimeo.com/couchmode/marksgymnasieskola/videos/sort:date/22099828 - Hälsningar Farbrorblå

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 november 2011 18:31


 Mats Knutsson frågar ut Jimmie Åkesson om stämningarna inom SD. Intressant... - Hälsningar Farbrorblå

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 november 2011 16:28


Kanske ett intressant klipp för vissa... - Hälsningar Farbrorblå

Av Torbjörn S. Brandhill - 26 november 2011 22:19


Ett väldigt intressant klipp med min favoritperson Richard Dawkins. Såg även "På spåret" idag gick ganska bra rådde inte på Haag:arna, men slog iallafall det andra laget. (Det andra laget var väldigt dåligt) - Hälsningar Farbrorblå

Av Torbjörn S. Brandhill - 24 november 2011 21:54

Maria Larsson... Hmm... borde kanske göra en Beatrice Ask-video om henne också.


Ny omröstning till vänster. rösta!

Vad är det för fel med Chris Davies? Varför vänder sig flera liberaler emot honom?


Maria Larsson vs. Camilla Lindberg 

Håll dig till sanningen Maria!



Här kommer ett inlägg om vad jag tycker i Cannabis-frågan. (kommer kanske att göra en video om detta)


Jag kan säga att jag är en väldigt tydlig och stark förespråkare för en legalisering av cannabis. 1. För att socialtjänstens arbete har övergått till polisen och jag är en av dem som inte tycker att batonger löser missbruk. Sedan visar fakta på att Sverige har en dubbelt så hög dödlighet av narkotika jämfört med Holland. Holland har en sundare syn på cannabis och därför blir hanteringen och resultatet positivt. Det finns även ett demokratiskt kriterium som Holland uppfyller genom att de har en sund syn på cannabis (narkotika), nämligen rätten till debatt och en icke indoktrinering av ungdomar. (Jag kan gärna förklara mer detaljerat vad jag menar med det) I Sverige har man dock lagt locket på, eftersom det inte passar sig att tycka cannabis är okej. En polis som kom och föreläste på min skola stod och basunera ut massor av lögner om cannabis. Hans enda mål var att hjäntvätta oss med samhällets moral. Jag har mött ganska extrema reaktioner när jag själv har stått och förespråkat en legaliserng av cannabis. Har dock lyckats påverka vissa personer. - Hälsningar Farbrorblå



Bloggtoppen.se" href="http://www.bloggtoppen.se/">Blogg listad på <a href=Bloggtoppen.se" border="0" /> 

Av Torbjörn S. Brandhill - 23 november 2011 20:03

En mycket talangfull sångerska titeln på Youtube: "Norway´s got talent - Best singer on Norwegian TV - EVER!!!" kanske stämmer? Det kan inte jag svara på, eftersom jag inte tittar särskilt mycket på norsk-tv. Gina Michaells håller dock på med fel genre. (Country) Vilket jag tycker är synd, eftersom hon har en väldig vokalkontroll. - Hälsningar Farbrorblå




Av Torbjörn S. Brandhill - 23 november 2011 09:00


På spåret! 



Förra årets vinnare: 


Av Torbjörn S. Brandhill - 22 november 2011 21:46

Barnsligt, cyniskt, oförståeligt, kommersiellt, tråkig, ointressant och väldigt överdriven. Det är ganska svårt att förstå sig på hur hon tänkte. Ett helt okej beat finns det väl, men sången, stilen m.m är vedervärdig. Blond igen ;) Dessie hmm... Kissie... Billig kopia? Vet inte särskilt mycket om Dessie. Här är hennes blogg btw: http://werun.nyheter24.se/desireenilsson/


Toppkommentaren på Youtube: "Tusen spänn på att hon inte ens förstår hälften av vad hon sjunger." - Tycker jag var väldigt roligt sagt. - Hälsningar Farbrorblå


Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se