Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under oktober 2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 31 oktober 2015 12:29


Här kan du streama Malmö FF vs IFK Norrköping: http://www.thefeed2all.eu/watch/383391/1/watch-malmo-ff-vs-ifk-norrkoping.html


Jag har naturligtvis tippat dagens matcher, men det är hemligt. ;) 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 oktober 2015 11:59

Brandhill reacts to "Finnish EU Parliament candidate Eila Aarnos trying to speak French". This is a fantastic Youtube moment. A Finnish politician tries to speak French and the result is hilarious.

 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 



Av Torbjörn S. Brandhill - 28 oktober 2015 23:44

Adele kommer tillbaka med dunder och brak. Hon börjar med att slå rekord på VEVO med den mest sedda videon under de första 24 timmarna.  Över 27 miljoner såg videon under första dygnet och Hello har spelats över 33 miljoner gånger på Spotify efter 6 dagar. (Över 115 miljoner nu på Youtube) Över en halv miljard är det som gäller på Youtube och över 100 miljoner på Spotify. Det är nästa milstolpe för låten. Adele får fram en vacker lidelse och texten är snyggt skriven. Jag förstår varför de valde ut just den här låten. 

 

Lyssna och bedöm själva men jag ger en fyra: 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 



Av Torbjörn S. Brandhill - 28 oktober 2015 13:35

Jag sjunger Anouks "Birds" från Eurovision Song Contest 2013. En ministart på "Eurovision-säsongen" som startar under vintern. 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

 


#Eurovision #ESC2016 #Brandhill #FarbrorBlå

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 oktober 2015 23:19

Funderar på att göra en ny variant av den här videon.


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"


Av Torbjörn S. Brandhill - 27 oktober 2015 18:27

 

 

Hur ska man hitta bostad? Ja, det är en fråga som studenter frågar sig och som tidigare student är det en fråga som jag tycker är viktig. Hur ska man göra och finns det några kanaler som kan hjälpa dig på vägen? Det är viktigt att markera att det är alltid upp till dig att söka men lite hjälp på vägen skadar inte. Jag har varit med som svindlare som lurat mig som student. En del har lovat en bostad och sedan har det varit en möglig och vidrig lägenhet. Det har alltid varit tack vare bra söksidor som jag fått en bra bostad. Men innan det ens är aktuellt behöver det finnas hyresvärdar och detta blogginlägg är riktat till er hyresvärdar. Har du problem med att plocka fram kontrakt eller andra dokument?


En sida som jag tycker man ska prova är itkett.se. Det är en sida som hjälper till med kontrakt och hjälper till med aktuella och viktiga juridiska frågor. Ett stöd för den som behöver grundläggande hyresvärdhjälp med andra ord. Priset kan jag inte bedöm, eftersom jag inte är någon hyresvärd. Men det är en tjänst som verkar intressant och nytänkande. En kontinuerlig kontakt med och ett stöd från en externpart är något som företagare brukar uppskatta. Jag som hyresgäst uppskattar det i alla fall.


Lycka till med ansvaret som hyresvärd. Om du har några synpunkter på hemsidan får du gärna kommentera här på bloggen.


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill ”Farbror Blå”

Av Torbjörn S. Brandhill - 25 oktober 2015 13:09

Jag genomförde en intervju med Inger Hilmansson (FP)  Gruppledare i Kalmar kommun under vintern 2013 inför kommunalvalet 2014. Den videon fick lite mer än 400 views. Jag funderar på att genomföra en liknande intervju med Folkpartiet i Ulricehamns kommun fast med bättre ljud och bild. Jag tycker att politiker borde använda Youtube mer, då det är en väldigt bra kanal. Får se om FP i Ulricehamn nappar på idén. Jag bjuder förresten även på en rolig avslutningsbild i mitt blogginlägg. ;) 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill 



     


 

Av Torbjörn S. Brandhill - 20 oktober 2015 12:46


Ebba Busch Thor skötte sig väldigt bra i Agenda i söndags. Hon blev pressad flera gånger, men hon höll stilen bra. Programledaren var väldigt märkligt däremot. Han ställde om en fråga som Ebba redan hade svarat på flera gånger. Det märktes att han hade fått uppdraget att sänka KD. Det var Ebba Busch Thor för välslipad för. Jag tycker att Ebba har börjat bra som partiledare även om ordspråket "tomma grytor skramlar mest" passar väldigt bra in på henne. Det är många utspel och en del intressanta utläggningar. Men jag saknar de konkreta förslagen i hennes utspel. En eloge ska Ebba ha i alla fall, eftersom utan henne hade jag aldrig gjort ett blogginlägg om kristdemokraterna till exempel. 

 

Ebba Busch Thor borde ha vänt på frågan och frågat: "Vilket parti vill ha ett ökat asylsökande i Sverige?", "Vilket parti tycker att flyktingar är något bra?" eller något liknande. Programledaren sa något märkligt som "många menar på att vi på sikt klarar av detta". Vad betyder "många", vilka är dessa "många" och vad menas med att "klara av detta"? 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

 

#svpol #kristdemokraterna 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se