Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under juli 2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 23 juli 2015 01:13

Jag har inte lyckats hitta svaret när jag har googlat. Varför har man två röda signaler på övergångsställerna i norra Tyskland? Jag har inte lyckats komma på någon logisk orsak till detta? Vet du varför man har det? 


Har en bild som förklarar vad jag menar: 


  


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 



Av Torbjörn S. Brandhill - 22 juli 2015 16:56


Brandhill's panel. My brother and I made a top 16 Eurovision winners 2000-2015. The first 15 years and the first 16 winners in the 21st century of Eurovision Song Contest. Make sure to subscribe to my channel. There will be more Eurovision videos and other videos. If you are having PED, (Post Eurovision depression) my Youtube channel will help you during this cold autumn and winter. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 


#Eurovision #ESC2015 #ESC2016 #Brandhill 



Av Torbjörn S. Brandhill - 21 juli 2015 19:17

Har jag något att säga när det kommer till: Speltips Premier League? Vilket lag tror jag kommer att vinna och hur står det till med oddsen? Oddsen är tydliga men det kommer vi till sen. Jag tror på Chelsea. De hade en bra förra säsong och det växte fram en god kämparglöd i laget. Det tar tid att bygga upp och det är något som Chelsea har lyckats med det senaste tre åren. Manchester United tror jag inte alls på. De hade väldigt problem med skador och inte ens i de matcher där de skulle briljera gick det vägen. Nu till oddsen... Oddsen säger att Chelsea kommer att vinna. (Det var något som jag inte baserade mitt tips på för övrigt) 

 

Det finns ett lag som jag tycker att ni borde hålla ett utkik för är Sunderland. Jag tänker inte ge så många skäl rent praktiskt men det finns en del saker som pekar på att Sunderland kommer att antingen flippa eller floppa under nästa säsong. Jag kommer inte att gå in djupare på det just nu. Men kanske i framtiden. Nu går jag tillbaka till min glaskula och koncentrerar mig på hur La-liga ska bli... he he he...

Kom ihåg Sunderland säger jag bara. ;) 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 21 juli 2015 15:22

Flera vinnarhistorier innehåller en del lögner eller förfinade detaljer som gör att ens vinst verkar större än vad den är. Jag har svårt för att läsa andras vinnarhistorier just därför och på grund av det så ska jag berätta vinnarhistorien bakom min största vinst. (Känn in den underbara ironin)


Jag bettade på fyra olika resultat på bronsmatchen i ishockey under vinter-OS i Sotji. Bronsmatchen var mellan USA och Finland och jag satsade på resultat som 4-1, 3-4, 1-3 och sen satsade jag 45 kronor på ett extremt resultat. 45 kronor på 0-5 till Finland. En som jag var med då sa åt mig att det aldrig händer. Det triggade mig bara mer till att faktiskt satsa 45 kronor på det. (Jag gjorde detta på svenska spel för övrigt) Jag kom hem när det var bara 6-7 minuter kvar av matchen och såg att det stod 0-4 till Finland. Det var otroligt spännande, hjärtat bultade snabbare och snabbare. För inte tala om hur snabbt det bultade när det blev 0-5! Jag höll mig någorlunda lugn däremot, eftersom jag vet att det kan ändras snabbt i ishockey. När det var 2 minuter kvar blir dataskärmen helt svart och jag får naturligtvis ett anfall. Då är det batteriet, vilket gjorde att jag var tvungen att snabbt springa och hämta laddaren. Jag satte dit laddaren och hann få igång matchen när det var bara 35 sekunder kvar. Det var in princip klart att det skulle bli 0-5, men jag satt som på nålar. När själva slutsignalen ljöd var det en extrem euforisk känsla som uppenbarade sig. Det var en extrem känsla som bara kan upplevas. Jag var inte ensam när det hände, vilket nog förstärkte känslan ytterligare lite skulle jag tro. Vinsten blev 7170 kronor om jag minns rätt och det är hittills den största vinsten som jag har fått. Jag vann 6800 kronor på en match under ishockey-VM i år. Men då satsade jag 200 kronor. Det var inte lika stort. Under fotbolls-VM vann jag 4592 kronor på Tyskland - Portugal 4-0, men då satsade jag 100 kronor. 


Känslan när man vinner en större vinst är något som bara kan upplevas. Jag hoppas jag får vara med om en lika stor vinst i framtiden. Bara framtiden kan utvisa om det blir så... Hur det känns då kan man aldrig veta. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 21 juli 2015 11:35

Häftigt! Min Top 40 Worst Eurovision Entries 2000-2015 har nu kommit upp i 11 000 views. Det trodde jag inte när jag gjorde videon. Jag trodde att videon skulle landa på runt 1000 views. Det allra roligaste är att majoriteten av alla views kommer inte från Sverige. De flesta har varit från Spanien. (Runt 1000 views från Spanien och Sverige) Jag igång med att göra nya videor om Eurovision etcetera, men det tar lite tid. Jag är ledig nu, vilket gör att jag äntligen har tid. Det finns ett problem bara och det är att mitt videoredigeringsprogram har försvunnit sedan de lagade min bärbara dator. 


Just nu, ska jag jobba med att få tag i något annat bra redigeringsprogram samt skriva in mig på arbetsförmedlingen. Båda sakerna kommer att ta lite tid, men jag är snart igång igen. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 juli 2015 07:56

Jag är tillbaka nu. :) Ska till Tyskland några dagar, men sen är jag tillbaka i Sverige. Bloggen drar igång igen då. Har jobbat färdigt och det är daga för välförtjänt semester. Jag har planterat tusentals nya plantor, vilket är mer än vad miljöpartiets gräsrötter har gjort för miljön. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" här är några bilder från mitt instagram-konto. Sök efter brandhill_eurovision för att hitta mig.

Av Torbjörn S. Brandhill - 6 juli 2015 19:24

Är jag politiker? Nej, det skulle jag inte säga. Jag ser mig själv som en opinionsbildare och inspiratör. Jag anser att politiker är man först när man blivit förtroendevald. 


Politiska uppdrag som jag har eller har haft: 

Distriktsordförande - LUF Kalmar län från 22:a november 2013 till 2:a juni 2015. 

Ledamot - LUF Kalmar län från mars 2013 till 22:a november 2013

Ersättare - Länsförbundets styrelse Folkpartiet Kalmar län (Är det fortfarande) från mars 2013 - 

Ersättare - Folkpartiet Kalmar kommun (Är det fortfarande) mars 2015- 

Valberedningen - Folkpartiet Mörbylånga kommun mars 2013-mars 2014

Studieansvarig - Folkpartiet Mörbylånga kommun

 

Det blev inga politiska uppdrag efter valet och det är jag glad över med tanke på de utlandsstudier som jag gjorde i höstas m.m Det hade inte gått att kombinera. Vilka uppdrag som det blir i framtiden får vi se. Politiken är det viktiga men politiska uppdrag och ger en plattform som gör att politisk påverkan är möjlig. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se