Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under mars 2016

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 mars 2016 12:18

Of course I will bet on the match Liechtenstein vs Faroe Islands. My bet is: 

 


 

Liechtenstein vs Faroe Islands 1-2

 

Here you can live stream the match: 


http://www.thefeed2all.eu/watch/423427/1/watch-liechtenstein-vs-faroe-islands.html


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll  

Av Torbjörn S. Brandhill - 25 mars 2016 10:49

Of course I will bet on the match Holland vs France. My bet is: 

 


 

Holland vs France 2-1

 

Here you can live stream the match: 


 

 

http://www.thefeed2all.eu/watch/422382/1/watch-netherlands-vs-france.html

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague 

Av Torbjörn S. Brandhill - 25 mars 2016 10:46

Signaturen Kalle frågade mig för några dagar sedan: Vad är din syn på friskolor?

 

Mitt svar var: 

Det finns många saker att säga om friskolor. Kommunala skolor tenderar att bygga på stordrift och friskolor möjliggör för olika typer av grund för pedagogiken. Friskolor har även varit en viktig byggsten när det kommer till att få till det fria skolvalet. Det har funnits och finns fortfarande en del problem med regelverket för friskolor men det är inte friskoleidén i sig som är problemet. Ett bra regelverk som slår fast kvaliteten och som inte gör att skolorna själva väljer bort elever. Det handlar inte så mycket om själva regelverket där dock utan mer om hur det faktiskt går till i praktiken. Friskolor som har viktiga inriktningar som barn med autism är en positiv sak med friskolor för att ta ett annat exempel.

Har ni några andra frågor så är det bara att höra av er. 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#svpol #FarbrorBlå #friskolor #valfrihet

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 mars 2016 20:25

Of course I will bet on the match Bayern München vs Juventus. My bet is: 

 


 

Bayern München vs Juventus 3-1

 

Here you can live stream the match: 


 

http://www.thefeed2all.eu/watch/419935/1/watch-bayern-munchen-vs-juventus.html

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague 

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 mars 2016 20:22

Of course I will bet on the match Barcelona vs Arsenal. My bet is: 

 


 

Barcelona vs Arsenal 3-0

 

Here you can live stream the match: 


 

http://www.thefeed2all.eu/watch/419934/1/watch-fc-barcelona-vs-arsenal.html

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague 

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 mars 2016 19:18

Rösta på Wiktoria, hon har den häftigaste låten och den häftigaste showen. Den har bäst chans i Eurovision och det. Förra året tyckte jag att Måns Zelmerlöw skulle vinna och jag hade rätt. I år hoppas jag att jag har rätt igen och det bästa valet är Wiktoria. En bra låt, en häftig scenshow och vi får hoppas att hon gör ett riktigt bra scenframträdande under finalen. Det finns ingen vinnare i årets melodifestival, men vi har några som skulle kunna placera sig topp-tio i alla fall. Wiktoria är en av de som skulle kunna bli topp-tio i finalen. 


#melodifestivalfinal #melfest



- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 9 mars 2016 16:34

Ett dött skinn fyllt av ljus

Är ute med hunden

Hunden vandrar vid min sida nu

Med glädje uppenbarar sig en tro på hopp och vilja

Är det bara jag som söker och letar?

Nej, vi är två på stigen som letar efter något

Flera cigarettfimpar hittas som bevis

För någon annans hopp och vilja

Men det är inget som jag lägger märke till

Det är ju bara en helt vanlig dag

En helt vanlig promenad

med hunden

som vill att jag slutar stirra

På något som inte längre

Ger några svar

Kasta bollen

Kasta bollen

Där finns det en tro på hopp och vilja

Som jag lätt kan fylla

trots att det bara är en helt vanlig dag

En helt vanlig promenad

med hunden. 

 

Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

 


Av Torbjörn S. Brandhill - 8 mars 2016 20:23

Det tar tid innan man vet om det man vill göra är rätt. Det är viktigt att veta att man aldrig riktigt vet om det du tycker är helt rätt men det finns alltid en känsla att bygga på. Det finns även implicita värden att bygga ditt beslut på. Jag kan inte svara att en annan människa inte ska agera utifrån sin övertygelse utan att veta vad övertygelsen är. Ett deskriptivt svar i dessa frågor hjälper ingen mer än den som vill härska och kontrollera. 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se