Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under april 2012

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2012 12:01

Eurovision Song Contest Semifinal 1 (Österrike räknas som etta, eftersom de fick en fyra)

- Hälsningar Farbror Blå  V = vidare till final

LandMartinFarbror BlåTotaltPlacering
1. Montenegro      0          0    0     15
2. Island V      2          2    4      7
3. Grekland V      2          2    4      7
4. Lettland      0          1    1     14
5. Albanien      0          0    0     15
6. Rumänien V      2          2    4      7
7. Schweiz V      2          2    4      7
8. Belgien V      2          2    4      7
9. Finland V      2          3    5      5
10. Israel      1          1    2     12
11. San Marino      0          0    0     15
12. Cypern V      3          3    6      2
13. Danmark V      3          3    6      2
14. Ryssland V      2          3    5      5
15. Ungern V      3          3    6      2
16. Österrike V      2          4    6      1
17. Moldavien      1          1    2     12
18. Irland      0          0    0     15
Totalt     27         30 

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 14:27


Jedward - Waterline


Martin: Jedward är tillbaka och vad glad jag är! (ironi) Den här gången med en otroligt dålig boyband-låt. Hade de tävlat med förra årets låt hade de varit favoriter i år. 0 poäng - Otroligt dåligt! (0 points)


Torbjörn "Farbror Blå": Är det Junior Eurovision Song Contest eller? Pinsamt dålig låt. Dålig sång, samma fåniga dans. Förra året tyckte jag inte om dem heller. Gav en etta förra året. En självklar nolla! 0 poäng (0 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 14:21


Pasha Parfeny- Lautar


Martin: Konstig låt. Är precis som om vi skulle skicka andra generationen. Svag etta (1 point)


Torbjörn ”Farbror Blå”: Obegriplig låt med konstig koreografi, dålig engelska samt udda scenkläder. Stylisten borde få en varning för dåligt yrkesutförande. Det är dock inte lika dåligt som vissa andra låtar. En svag etta. (1 point)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 14:13


Trackshittaz - Woki mit deim Popo


Martin: Kul inslag på bajerska. Tvåa (2 points)


Torbjörn ”Farbror Blå”: Gruppen som stoppade Conchita Wurst från att äntra Eurovision. En låt som man först tycker är skitdålig, men den växer och blir bättre och bättre! Efter halva låten fastnar refrängen. Allt som är mellan refrängerna är dock väldigt störande. Svag fyra får den av mig (4 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 14:00


Compact Disco - Sound Of Our Hearts


Martin: En stark trea håller jag med om. I konkurrensen är den bra. (3 points)


Torbjörn ”Farbror Blå”: En bra låt med ett stabilt liveframträdande. Kanske inte den mest intressanta låten, men ändå bra. Stark trea Den borde absolut gå vidare. (3 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 13:52


Buranovskiye Babushki - Party For Everybody


Martin: Versen är bra men väldigt svag refräng. Svag tvåa (2 points)


Torbjörn ”Farbror Blå”: Jättesöta ryska tanter som vad jag har förstått försöker få pengar till att bygga en kyrka i sin hemby. I gruppen har de Eurovisions äldsta deltagare någonsin, den korta tanten är 77 år. En mycket rolig låt som faktiskt är bra i jämförelse med de andra låtarna i första semifinalen. Jag hoppas det går bra för dem. Men kan inte ge mer än 3 poäng. (3 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 13:44


Soluna Samay - Should've Known Better


Martin: En behaglig låt som saknar någonting. En trea. Väldigt lik ”This is my life”. (3 points)


Torbjörn "Farbror Blå": Enda problemet med den här låten är att den är lite väl slätstruken. En trea. (3 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 13:35


Ivi Adamou - La La Love


Martin: Lite clubdance låt som inte är någon vinnarlåt. Svag trea Svenska upphovsmän som gjort ett helt okej jobb. (3 points)


Torbjörn "Farbror Blå": Den här går absolut vidare. Bästa låten hittills i semifinal 1. Trea på gränsen till fyra. Hade varit en fyra om låten hade haft  en bättre refräng. (3 points)

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se