Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under februari 2016

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 februari 2016 21:58

Mina betyg av låtarna i deltävling 4: 

 

1. Eclipse - Runaways - Ett ganska oengagerat rockband med taskig sång sjunger en väldigt grå och trist låt. Om sångaren vore bättre hade det kanske kunnat bli en svag trea men just nu var det bara en etta. 1 poäng (1 point) 

 

2. Dolly Style - Rollercoaster - Dolly Style hade kanske kunnat få en tvåa om de stylade om sig och gjorde ett mer seriöst framträdande. Låten i sig är bättre än Hello Hi och de nya medlemmarna sjunger bättre. Framträdandet och hela arrangemanget är alldeles för töntigt dock. 1 poäng (1 point)

 

3. Martin Stenmark - Du tar mig tillbaka - En sång för alla dem som aldrig hittat nån... Oj, förlåt mig jag helt plötsligt en märklig Mauro Scooco smak i munnen eller en smak av 60-talet som bara vill tvätta bort. Martin Stenmark är inte någon särskilt märkvärdig sångare och att då ställa upp med en ballad där allt bygger på sången är inte särskilt smart. 0 poäng (0 points)

 

4. Linda Bengtzing - Killer Girl - Linda ställer upp med sin sämsta låt hittills och hon fick en välförtjänt sista plats. En solklar nolla. Jag inget positivt att säga om Lindas bidrag tyvärr. 0 poäng (0 points)

 

5. Frans - If I Were Sorry - En positiv överraskning i tävlingen. Tänk att Zlatan-Frans kunde slå till med något som faktiskt är ganska trevligt att lyssna på. Hans sångröst räcker inte till i refrängen och framträdandet är lite väl minimalistiskt för en stor arena. Den klart bästa låten i deltävling 4 och en finalplats var han väl värd. 3 poäng (3 points)

 

6. Panetoz - Håll om mig hårt - Panetoz gör en typisk Panetoz låt där man kastas in i ett tåg som kör i 130 och det är gasen i botten som gäller ända tills bidragets tre minuter är över. Ett ganska jobbigt och hetsigt bidrag med ett något jobbigt scenframträdande. Bidraget påverkar en ändå och det finns en viss go känsla i låten. Jag kan inte riktigt ta till mig texten eller deras hetsiga framträdande och därför blir det en tvåa. 2 poäng (2 points)

 

7. Molly Sanden - Youniverse - Molly hade en lätt resa till finalen via den här deltävlingen trots sin ganska svaga låt. Låten är en Euphoria/Amazing-kopia, hennes scenlkläder var helt obegripliga och låten lyfter aldrig riktigt. Likheterna med Euphoria i vissa delar av låten är skrämmande. Jag undrar om det är Danny som fortfarande har men av Loreens kross av Amazing. Molly sjunger rätt bra, men det hjälper inte tyvärr. En självklar finalplats, men i finalen blir det nog max en femteplats igen. 2 poäng (2 points)

 

Deltävling 4 var den klart sämsta deltävlingen. 

 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#melfest #meldifestivalen2016 #melodifestivalen 

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 februari 2016 12:02


Farbror Blå är med i Vem vet mest? och jag är riktigt nära att gå vidare till fredagsfinalen. Jag vann över Morbror Grön när vi slog vad om hur det skulle gå och jag ställer gärna upp i programmet igen.


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 24 februari 2016 16:16

Det har väl inte undgått någon att LUF Storstockholm har varit i blåsvädret. Här är Svenska Dagbladets artikel om deras beslut: 

http://www.svd.se/luf-syskonpar-ska-fa-ligga-med-varandra

 

P4 Kalmar ringde mig igår och ville att jag skulle kommentera förslagen. De trodde att jag fortfarande var distriktsordförande för LUF Kalmar. Lite pinsamt med tanke på att det räcker att googla för att ta reda på att jag inte längre är distriktsordförande för LUF Kalmar. 


Jag tar direkt avstånd från detta. Det är pinsamt, ovärdigt och fruktansvärt oklokt. Båda sakerna känns som ganska ointressanta frågor som drivs av personer som verkligen inte är berörda av frågan. Hade gärna fått höra från berörda parter i frågan. Det blir lite märkligt när ett ungdomsförbund slänger fram förslag som känns nästan tagna från luften. Får se vad det leder till. Debatt har det åtminstone dragit igång i alla fall. Om politisk förändring är målet med deras utspel har de agerat väldigt märkligt. 

 

En annan sak som jag samtidigt vill göra är att säga ifrån mot de som hotat folk från LUF Storstockholm. Det är inte okej på något sätt i en demokrati och jag tar alltid bestämt avstånd från alla de som har mordhotat . Jag känner flera av de som är aktiva inom LUF Storstockholm och har gett mitt stöd då de inte ska vika ned sig på grund av mordhot. Jag håller inte med i sakfrågan, men vill inte att de ska ändra sig på grund av mordhot. 

 

Frihet i alla ära säger jag, men är det verkligen frihet till vilket pris som helst som gäller politiskt i Sverige? Det gäller både LUF Storstockholm och de som hotat. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 24 februari 2016 15:53

Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" var med i "Vem vet mest?" i måndags och med nästan minsta möjliga marginal gick jag inte vidare till fredagsfinalen. Ett "Mount Rushmore" när det skulle vara "Rushmore" ifrån att ta mig till fredagsfinalen. Jag kommer att göra en youtube-video om det sen där jag berättar mer om hur det var att vara med i programmet. Jag har för övrigt gick ett mail till SVT om att jag gärna ställer upp igen. Revansch är något som jag gärna vill ha, särskilt med tanke på hur nära det var. SVT klippte för övrigt bort flera saker som jag sade i programmet. De behövde med andra ord censurera mig, troligtvis på grund av vilken stor plats som jag tog. 


Här kan du titta på programmet: http://www.svtplay.se/video/6638800/vem-vet-mest/vem-vet-mest-sasong-16-avsnitt-31 


Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 23 februari 2016 20:58

Of course I will bet on the match Juventus vs Bayern München. My bet is: 

 


 

Juventus vs Bayern München 0-2

 

Here you can live stream the match: 


 

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague 

Av Torbjörn S. Brandhill - 23 februari 2016 20:56

Of course I will bet on the match Arsenal vs Barcelona. My bet is: 

 


 

Arsenal vs Barcelona 1-2

 

Here you can live stream the match: 


 

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague 

Av Torbjörn S. Brandhill - 22 februari 2016 15:27

I torsdags hade jag med en insändare i UT om att det inte finns något som heter gratis kollektivtrafik. Det är bara till att läsa. Det är för övrigt årsmöte med Liberalerna på onsdag. Det ska bli intressant att höra vad som kommer ut av det. Jag har hört flera intressanta saker om vad man vill göra med mig. Det fanns även en del problem kopplade till mig som var tvungen att redas ut innan årsmötet. Vad dessa bestod av tänker jag inte dela mig av förrän årsmötet har varit. Vi redde ut det i alla fall och det kommer troligtvis att komma något gott av det. 


 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 februari 2016 18:58

Of course I will bet on the match Benfica vs Zenit St. Petersburg. My bet is: 

 


 

Benfica vs Zenit St. Petersburg 0-2

 

Here you can live stream the match: 


 

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se