Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under november 2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 30 november 2015 22:28

En video som har över 1 miljon views och jag förstår varför. Den tar upp flera frågor som religiösa skolelever har när det gäller evolution och vetenskap. Richard Dawkins svarar utförligt och ordentligt på alla frågor. Jag hade velat ha honom som lärare och jag är glad att de filmade lektionen så att fler kunde ta del av den. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"



Av Torbjörn S. Brandhill - 30 november 2015 21:19

 

 

Marknadsföringsstrategier på nätet är otroligt viktigt att ha i ett företag idag. Det är inte en bonus att ha det utan nästan en förutsättning för att ett företag ska existera idag. Nya företag vet redan om detta och de flesta nya företag som startas upp satsar på sociala medier och kampanjer som tilltalar konsumenters nya köpbeteende. Transaktioner är viktiga att få till i ett företag, ett företag kan inte klara sig om det inte finns någon transaktion och därför behöver företag synas samt kommunicera på rätt plattformar. En sida som ger en hel del bra tips när det kommer till marknadsföringsstrategier och andra hjälpmedel är webpower.se.


Ett företag som inte har någon strategi kommer inte att kunna utvärdera sin satsning och de kommer heller inte att kunna följa upp arbetet kontinuerligt. En plan för hur man kommunicerar och var man kommunicerar är viktigt. Det finns flertalet personer inom näringslivet som säger att man ska ”satsa på Facebook” de närmaste tre åren. Det är en väldigt dålig syn dessvärre. Ett företag behöver tänka på att Facebook kanske inte finns om tre år och därmed måste strategin vara flexibel. Strategin behöver även innehålla en del nytänkande chansningar i form av olika nätprojekt.


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill ”Farbror Blå”

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 november 2015 22:04

Here you can live stream the match. I cannot even remember the last time I watched boxing:


http://www.totalsportek.com/boxing/klitschko-vs-fury-live-stream/


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 26 november 2015 20:48

Of course I will bet on the match Celtic vs Ajax. My bet is: 

 


 

Celtic vs Ajax 1-1

 

Here you can live stream the match: 

 

http://www.thefeed2all.eu/watch/390465/1/watch-celtic-vs-ajax.html

 

 

 

I also have bets on the other matches but those bets are secrets. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague #Malmoe

Av Torbjörn S. Brandhill - 26 november 2015 11:33

I was trying to get tickets to Eurovision Song Contest 2016 today but it was a total joke. Every single time when I was ready to purchase an error sign came up. I waited in the waiting room for the final and semifinal 2 but it was always error! So disappointed and so angry. It told me to refresh and it said I agreed to "give up" my tickets. No, I did not agree to do that! 

 

- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

         

 

  

 

#ESC2016 #Eurovision

 

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article21835935.ab

Av Torbjörn S. Brandhill - 25 november 2015 20:34

Of course I will bet on the match Malmö FF vs Paris Saint Germain. My bet is: 

 


 

Malmö FF vs Paris Saint Germain 0-4 and 0-5

 

Here you can live stream the match: 

 

http://www.thefeed2all.eu/watch/390202/1/watch-malmo-ff-vs-paris-saint-germain.html

 

I also have bets on the other matches but they are secret. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

 

#fotboll #ChampionsLeague #Malmoe

Av Torbjörn S. Brandhill - 25 november 2015 12:48

Miljöpartiet lägger fram ett förslag om de anser inte går att försvara och de anser att det är dåligt förslag. De skyller på att andra EU-länder inte vill ta sitt ansvar. Det är samma EU som Vänsterpartiet säger nej till och miljöpartiet sade nej till förut. De har insett att globala frågor behöver globala lösningar och ett steg på den vägen är att använda EU. Fridolin kan inte försvara de förslag som regeringen lägger fram och gör inte ens ett försök till att försvara förslagen och ändå lägger de fram förslagen. Jag tycker att det var flera bra förslag, men tycker att miljöpartiet hycklar något otroligt. Om den politik som varit i Sverige har tjänat oss väl och är riktigt bra varför ändra politiken? Det finns ingen logik i att vilja ändra på något som redan är bra? Miljöpartiets logik är märklig i den här frågan. De har blivit tvingade att ta ansvar, vilket miljöpartiet ogillar då det grövsta. Miljöpartiet har alltid varit ett parti som står högst upp på läktaren och ropar. Det är dags att ta ansvar och det gör ont i miljöpartiet. Fridolin sågar TUT, men tänker ändå införa det? "Verkligheten är politikens värsta fiende" sa Olof Palme. En mening som passar väldigt bra just nu. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 


Av Torbjörn S. Brandhill - 23 november 2015 12:13

Jag skannade några gamla tidningsklipp då jag varit med under helgen. Då jag framförallt slipper bevara tidningarna i byrån och de kan återanvändas. 


           


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se