Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under februari 2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 februari 2015 14:48

Av Torbjörn S. Brandhill - 26 februari 2015 21:17

Idag har jag skrivit 5 sidor på min inlämning som ska in på lördag och jag fick även en duschkabin idag. Nu kan jag äntligen duscha i lägenheten. Tack Kalmarhem för att det har sköts så otroligt dåligt. Varför ska det behöva så långt att man behöver klaga och vara riktigt jobbig för att något skulle hända. Kalmarhem ansåg att jag skulle vara utan dusch i tre veckor till. Vad är det för vansinne?


Vad händer annars just nu? På lördag är det årsmöte med Folkpartiet i Kalmar och jag ska se mellon ihop med en. På lördag, alternativt under söndag blir det ett inlägg om mina betyg. I lördags var det så dåligt att jag valde att inte skriva något inlägg. På fredag avgörs om jag kommer att se finalen. Andra chansen kommer jag inte att se oavsett. 


Det finns en annan positiv sak är att jag får resten av min erasmuspengar om 2 veckor. Det är tufft ekonomiskt nu när man har varit på utbytesstudier i Tyskland. Men det kommer att lösa sig efter mars månad igen. Just nu, har jag tippat lite på några matcher och vi får se hur det går. Jag hoppas på Bilbao ikväll. (Har bara satsat 30kr däremot) Ha det bra så hörs vi imorgon. Lika bra flyt i pluggandet imorgon och jag kan ta det lugnt på lördag. Sen gäller det att sätta igång på söndag igen. Jag har tre inlämningar som skulle ha gjorts i januari-februari, då jag var i Tyskland samt tre nya som ska in i mitten på mars. Det är tufft nu med andra ord. 


Jag kommer att försöka hinna med en video imorgon om jag hinner. Kanske hinner göra det när jag har en paus från skrivandet. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 


#melfest #melfest2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 22 februari 2015 21:23


A Eurovision Expert or not? I am taking my first Eurovision Quiz to find out if I still can call myself an expert. I usually call myself a Eurovision fan but sometimes I call myself a Eurovision expert.


#ESC2015 #Eurovision #melfest #melfest2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 22 februari 2015 13:28

Idag ska jag hämta ut min kurslitteratur, plugga samt göra en ny video. Annars tittar jag på VM i Falun, där jag naturligtvis hejar på Sverige. Ett guld vore trevligt för Sverige. Imorgon är det dags att åka över till Öland för första och kanske sista gången under 2015. Det ska bli intressant att känna hur det känns. Det kommer nog att kännas ganska konstigt. Jag ska dit för att jag har tandläkarbesök imorgon. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 20 februari 2015 13:26

En väldigt bra intervju även om programledarna är ganska tydligt partiska gentemot Lars Vilks. Lars Vilks ger ett viktigt och bra svar om yttrandefriheten vid 06:49: Det är förfärligt hur personer som Ann Heberlein vill begränsa yttrandefriheten. Det är ännu viktigare att vi står upp för vår yttrandefrihet idag. Yttrandefriheten är den grundpelaren som demokratin står på. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 


Av Torbjörn S. Brandhill - 19 februari 2015 23:24

Vad säger ni om att jag skulle göra en intervju på bloggen igen? En interjvu med Inger Hilmansson vore intressant, då jag intervjuade henne innan julen 2013. Hon svarade om hennes tankar om valrörelsen m.m Det vore intressant att göra en intervju igen som anknyter till det som vi pratade om den gången. Sen vill jag be om ursäkt för att jag inte har bloggat, men jag har haft alldeles för mycket att göra den här veckan. Jag har kallat den här veckan för "mödarveckan" just för att den är så hemsk. Imorgon har jag en inlämning och ett seminarium men sen får jag det lite mindre svettigt i alla fall. 


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 februari 2015 22:12




#Eurovision #ESC2015 #melfest #melfest2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 15 februari 2015 20:58

Under veckan nådde jag över 355 000 views på min Youtube-kanal och nu har jag nått över 50 prenumeranter. 52 prenumeranter nu. Vill du bli prenumerant nummer 53 kan du prenumerera här: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA Min nästa video kommer att vara ett Eurovision-quiz. Får se hur det går för en Eurovision-expert på det quizet. Det är väldigt varierande kvalitet på olika quizer som man hittar på nätet. Jag lovar i alla fall att inte fuska.


#melfest #melfest2015 #Eurovision #ESC2015

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se