Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under oktober 2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 31 oktober 2014 18:26

This match have I made a bet on tonight. I hope I win but here can you live stream the match for free: 

http://www.ifeed2all.eu/watch/294335/1/watch-fc-schalke-04-vs-fc-augsburg.html I am cheering for Augsburg by the way. 

Av Torbjörn S. Brandhill - 30 oktober 2014 21:51

Idag blev det ingen video, eftersom jag har varit förbannad på allt strul som är kopplat till utlandsstudier. Jag ska kritisera processen och den bristande informationen som man får inför utlandsstudier. Det är pinsamt att man kommer med nya uppgifter när man är redan på plats. Jag förstår om man kommer med nya uppgifter innan man har åkt, men det finns ingen logik i att komma med dessa två månader senare och hänvisa till ett gammalt mail. Ett universitet i Kalmar har inte så många utlandsstudenter att det ska vara så svårt att ge information i tid och att följa upp den information som man ger. Som politiker och som människa har jag ett ordentligt tålamod vilket jag har nytta av under utlandsstudier men det här tar verkligen priset. Det finns så fantastiska delar som man upptäcker som utlandsstudent och det är tråkigt om en massa byråkrati ska göra tillvaron till ett helvete. Jag säger inte att det är ett helvete ännu, men det har varit kaotiskt ända sedan start och det måste få ett slut snart. Imorgon kommer jag att göra en video om detta och ge tips på vad du ska tänka på inför utlandsstudier. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 oktober 2014 22:46

     Dagens middag blev att jag skulle testa en ny sak. Det var inte någon succé direkt. Maten smakade helt okej men stället tog inte kort, vilket försvårade allt väldigt mycket. Jag lär inte beställa något där igen. De ska förlora på att de inte tar kort. Hur tänker de när de försvårar mitt liv på det där sättet? Nu har jag alltid kontanter med mig när jag ska beställa mat för att vara på den säkra sidan. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"


Här är min nya dator som jag bloggar från och använder till nästan allt numera. Det är fantastiskt med en dator som är helt tyst till skillnad från min gamla dator. 


 


Av Torbjörn S. Brandhill - 28 oktober 2014 22:28

Det är inte ofta som jag blir riktigt imponerad av en röst, men Glennis Grace har en riktigt bra röst. Här gör hon One moment in Time fantastiskt bra. Hon kanske tappar det lite på slutet, men på det stora hela gör hon det riktigt bra. Hon slår till och med Whitney Houston bitvis när hon sjunger. Oavsett är det en riktigt bra ljud inspelning och det märks att Glennis röst har blivit mycket bättre. Hon var nämligen med i Eurovision Song Contest 2005 för Nederländerna utan någon framgång. Det talades om att hon hade sjungit med bland annat Celine Dion och det gjorde mig intresserad men hennes framträdande och låt i Eurovision var en besvikelse. Lyssna på de olika inspelningar och döm själva. Min dom är att hon har fått en mycket bättre röst som till och med bitvis slår Whitney Houston och att hon verkar ha blivit bättre sedan Eurovision Song Contest 2005.  #Eurovision #GlennisGrace





Av Torbjörn S. Brandhill - 27 oktober 2014 22:01

Fortsätter med frågan om Nato eller inte på bloggen. Här är ett seminarium som väger mellan fördelarna och nackdelarna med ett Nato-medlemskap. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"


Av Torbjörn S. Brandhill - 27 oktober 2014 17:29

På min Youtube-kanal har jag ganska många videor med Alexander Bard. Jag har honom inte längre som vän på facebook för övrigt, men hade det tidigare när vi var med i samma nätverk. (Vi var med i samma politiska nätverk på nätet) Han är den enda i idoljoryn som är riktigt bra enligt mig. Jag håller inte alltid med honom men han är verkligen ärlig. Här är några exempel på klipp från min Youtube-kanal: #AlexanderBard #IdolSE










Av Torbjörn S. Brandhill - 27 oktober 2014 16:47

Jag läste blåklintsposten idag, då jag fick min post i samband med att min familj var på besök här i Bremen. Det här fick jag se i blåklintsposten då: #FarbrorBlå #Folkpartiet



Det var även flera intressanta lnlägg om hur det hade gått i Kalmar län för folkpartiet. Informationen var inte särskilt ny med andra ord men det fanns en del intressanta synpunkter i alla fall. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se