Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under augusti 2012

Av Torbjörn S. Brandhill - 30 augusti 2012 22:54


Det var jävligt synd att Ron Paul inte blev presidentkandidat för republikanerna. Då hade Obama haft ett riktigt bra motstånd i valet. Rent konkurrensmässigt kan det nog dock bli ett bra motstånd i valet ändå. Men Ron hade varit ett bra alternativ utifall Obama inte vinner valet. Romney är en pinsam mansversion av Sarah Pahlin. När ska de lära sig... ;) - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 augusti 2012 22:38


   

"Vem vet mest", Var är ni? Jag vill ju också göra sådär i tv. Det vore underbart. Dock inte samma poängsystem i Sverige, men det vore ändå kul. Daphne Fowler nuvarande "egghead" var nära att ha alla rätt i programmet. Bara ett litet fel hade hon under den andra omgången av spelet. Vilket verkligen gör henne till en av de största, bästa frågesportmästarna. (Samt en massa andra saker som hon har vunnit så klart ;) Men inget kan tv-mässigt jämföras med krossen hon gör i detta klipp.  Riktigt intressant skulle det vara att prova vara med i något frågesportsprogram. Jag gillar att se på olika frågesportprogram, men har ännu inte deltagit i något. Får ta att söka till "Vem vet mest" samt några fler program. Man vet aldrig, man kan ju komma med!  Vet inte hur man blir med i postkodmiljonären. måste man vara med i lotteriet nuförtiden? Riktigt illa i så fall. Ja, jag får fylla i några formulär så får vi se vad som händer. -  Farbror Blå


TO BE CONTINUED ...

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 augusti 2012 20:00

Kan någon svara på det här?


Vad är din inställning till filosofi? Jag tycker det är ett fantastiskt ämne (filosof ser jag mig själv som), vilket gör att jag är mycket taggad inför att börja läsa idéhistoria, vetenskap samt etik. (moral i parantes) ;)  Kalmar blir ett intressant ställe. Har aldrig varit där. Får se hur det kommer att kännas, men just nu är jag i alla fall helt färdig med det som har varit hittills. (läs gymnasiet etc.) - Hälsningar Farbror Blå Följ med mig till Kalmar =)

Av Torbjörn S. Brandhill - 24 augusti 2012 19:54

Jag vet att jag kommer att göra videor (inte videos) om cannabis, men jag frågar er vad ni vill att jag ska prata om eller göra etc. i mina videor. Ju fler tips desto bättre, nätverk/nätverkande är det som får en punkt att bli flera punkter. Nu när ni kan vara min inspiration så kan jag lägga upp några gamla videoinlägg som ett underlag för er: Hälsningar Farbror Blå







Av Torbjörn S. Brandhill - 22 augusti 2012 23:32

Jag pratar om. Ja, vad pratar jag om? Det är upp till vem som helst att förstå. Finns flera saker som man kan säga om klippet. Riktigt störande var en kommentar som jag själv tänkte när jag såg det. - Hälsningar Farbror Blå Framtiden vandrar vid dig som inte böjer dig för det olustiga och farliga.

Av Torbjörn S. Brandhill - 20 augusti 2012 18:38

Här är en länk till klippet: http://www.youtube.com/watch?v=RSBahXn2L9k Det mesta krånglar för tillfället. html fungerar inte just nu. Vad håller ni på med bloggplatsen???!!!! - Hälsningar Farbror Blå Btw såg några intressanta bilder från balen i fredags...

Av Torbjörn S. Brandhill - 15 augusti 2012 21:18













Jag hade tänkt göra en video idag men hade en hel del ärenden samt träning idag, vilket gjorde att jag glömde av det. Klippet kommer att handla lite om OS, Annie Lööf samt en aning om sömnvanor. Lite längre fram kommer jag att göra några olika videor om cannabis. Men just nu får det räcka med en bild på mig - Hälsningar Farbror Blå





 

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 augusti 2012 12:40

Det första jag tänkte när jag fick höra orden "rabattkoder för hotell" var: Vad är detta? Det har jag aldrig hört talas om. Sedan kommer det att visa sig vara mycket illa att jag inte hört talas om det tidigare, eftersom det är en mycket fiffig uppfinning. Erbjudandet blev uppmärksammat för mig av Rabattkod-hotels.com ett av Sveriges största hotelföretag. Först en liten kort förklaring vad rabattkoder gör och hur man får tag i dem. Hur man får tag i dem är ganska enkelt, man beställer en resa/bokar ett hotell helt enkelt. För flera olika resor finns det rabattkoder som kan användas för att få billigare: mat, hotell, rumservice etc. Resenärer får hålla utkik, men behöver inte heller vara rädd för att rabatterna är fejk, eftersom hotels.com garanterar att inga annonser är till för att vilseleda eller lura. Hur man använder rabattkoderna är dock lite krångligare, men inte så krångligt. På varje rabattkod står det en beskrivning om vad den täcker. Koden fyller du sedan i under ditt val av resa. Vips är rabatten klar! Så om du ska åka någonstans glöm inte att kolla in om du kan få rabatt på något hotell i området.


- Hälsningar Farbror Blå-

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se