Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under april 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 18 april 2013 10:18

Bombningen i Boston är en tragedi, men mediernas hantering tycker jag är märklig. Först är det ett visst antal döda och sedan någon dag senare är det färre antal döda. Det tycker jag är märkligt och egentligen fel att de sprider en massa lögner. Jag nämnde det vid universitetet igår och fick svaret av en:


”- Ja, men det är för att de är ute efter att sälja så mycket som möjligt.”


Det är mycket möjligt, men vad har det för relevans när det gäller huruvida det är rätt eller fel att göra så. Rättfärdigar pengarna, det kommersiella syftet allt. Ibland blir man förvånad över de svar man får när man väcker en fråga.


Det kan nästan jämföras med förklaringen: ”- Det gynnar dem ekonomiskt.”

Jaha? Men vad har det och göra med om det är rätt eller fel? Kan det ha och göra med ett missförstånd? Jag vet inte. – Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 april 2013 17:58

Härligt när man får positiva besked. Jag fick precis besked om förra delkursen. :) Riktigt härligt! Nu kan man vara glad hela veckan. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 14 april 2013 19:27

Jag har läst färdigt Mari Jungstedts bok "den dubbla tystnaden" och precis börjat läsa "den farliga leken" av samma författare. Vi får se om den är lika bra rent psykologiskt. - Hälsningar Farbror Blå


Av Torbjörn S. Brandhill - 14 april 2013 18:48

  Veckan har varit mycket händelserik och nästa vecka kommer troligtvis att vara lika om inte mer händelserik. Jag hade inte tänkt skriva särskilt mycket idag, utan mest bara nämna att det finns en hel del projekt igång. En del är i egenskap av Farbror Blå, medan andra är i egenskap av luf. Självklart är nästan alla hemliga tillsvidare. En video om psykiska ohälsan i skolan är inspelad och en video där jag svarar på korta/snabba frågor ska göras.


Min twitter: https://twitter.com/torbjornsp

Folkpartiet i Mörbylånga kommuns twitter: https://twitter.com/folkpmorbylanga - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 april 2013 18:47

Har läst ut boken "den dubbla tystnaden" av Mari Jungstedt idag. Jag kan faktiskt inte berätta vad drömprojekt som är bra med den här boken, eftersom då förstör jag den för kommande läsare. Det kanske är lite väl mycket dialoger i boken, men annars en mycket bra bok. Jag kommer absolut att börja läsa Mari Jungstedts nästa bok som jag har här hemma. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 april 2013 17:56

This is my tribute to last years Eurovision Song Contest. It is me singing Euphoria. - Hälsningar Farbror Blå


Av Torbjörn S. Brandhill - 12 april 2013 12:58

En hel del planering görs för tillfället. Det ska som nämndes i förra inlägget komma en hel del saker på bloggen. De flesta klippen bearbetas för fullt. Men fram tills dess att de blir publicerade får jag bjuda på en nyskriven dikt: 


Betraktelse

Ett vakar över det varaktiga, vaktande, spejande, flödande

Undergräver det dumma, svaga, tomma, lösa, trötta

Betonar det fula, hemska, sjuka, döda, inhumana, aggressiva med belåten förströelse i

vakarens, betraktarens, ägarens, vittnets, vännernas 

ögon, syn, bild, minne, hjärta, känsla, dröm, tro, vetskap, väska, krav, val, 

hopp.

- Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 april 2013 09:38

Ja, vad kommer på bloggen de närmaste veckorna? Idag eller imorgon kommer ett klipp där jag Farbror Blå ger boktips. Nästa vecka kommer kanske inför Eurovision Song Contest att starta på bloggen. Jag och min bror kommer att tillsammans med en känd Eurovisiondeltagare bedöma samt betygsätta låtarna i årets ESC. Vad mer kommer att komma? Jo, ett klipp där jag pratar om den psykiska ohälsan i skolan. Det är en fråga som måste tas på allvar. Men nu är det snart dags för föreläsning här med Per Bauhn. - Hälsningar Farbror Blå

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se