Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under maj 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2013 16:46


11. Armenien (Dorians – Lonely Planet)


Martin: Betyg: 2. Rockigaste bidraget i tävlingen, men dålig engelska drar ner bidraget för annars är den ganska bra. Har en bra refräng, men texten drar ner det. (2 points)


Farbror Blå: Betyg: 2. Armenien skickar ett rock/indie bidrag som kan bli farligt, eftersom det är en bra låt i sig. Det är ett bra hantverk, men texten och bristen på dramatik gör att bidraget inte lyfter. Man sitter och hur ser låten smyger sig förbi utan att man är berörd. (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 21:21


10. Israel (Moran Mazor – Rak bishvilo)


Martin: Betyg: 2. En dramatisk och pampig ballad som tyvärr är lite ointressant och svår att ta till sig helt. (2 points)


Farbror Blå: Betyg: 3 Israel skickar sin Sarah Dawn Finer. Det är en snygg bombastisk "balkanballad" utan flöjter. Hon sjunger bra och bygger låten snyggt tillsammans med musikerna. Bidraget bygger dock hela tiden utan att nå det där riktiga avslutet. (3 points)

 

Imorgon kommer resten av låtarna upp på bloggen.

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 21:14


9. Grekland (Koza Mostra feat. Agathon Iakovidis – Alcohol Is Free)


Martin: Betyg: 0. Greklands svar på Andra Generationen som sjunger om grekiska krisen och om att alkohol är fri. Detta tar jag absolut inte till mig, för det låter bara dravel i det hela. 


Farbror Blå: Betyg 2. Jag gillar glädjen i låten. De har satt på typisk grekisk musik och sedan freakar loss. Låten är rolig, men obegriplig. Jag förstår inte kopplingen till ekonomiska krisen och låten i sig borde väl egentligen inte vara rolig. Eller? Här har vi problemet... Glädjen är ändå värd en tvåa tycker jag (2 points)




Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 21:08


8. Island (Eythor Ingi – Ég á líf)


Martin: Betyg: 2. Nordens kallaste balladbidrag som är lite udda med att sjunga på isländska, men låten verkar lite ointressant och greppar inte tag om en för att tro att det ska bli en möjlig vinnare eller finalbidrag. (2 points)


Farbror Blå: Betyg 3. Island skickar en stillsam, men vacker ballad om livet. Sångaren sjunger bra och isländskan gör låten väldigt stämningsfull. Låten tror jag är helt chanslös i sammanhanget, eftersom sådana här låtar inte brukar gå särskilt bra. (Finland förra året till exempel. Jag vill ända ge en trea.  (3 points)


Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:55


7. Bulgarien (Elitsa & Stoyan – Samo Shampioni)


Martin: Betyg: 0. Trummor och etnopop är ingen dum idé som låt. Men efter att ha hört låten i en minut, tröttnar man snabbt och väntar bara på att nästa låt ska komma. (0 points)


Farbror Blå: Betyg 0. Fruktansvärt bidrag. Jag funderar hela tiden på om hon sjunger om svampar och det är ett dåligt betyg. Skränig musik kan vara fantastiskt om det kombineras på ett häftigt sätt, men det här är bara pinsamt. Släng ihop bara en massa saker så ställer vi upp i Eurovision igen! Hur tänkte ni här? Jag fasar för att Europa kan gilla detta dock. (0 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:49


6. Malta (Gianluca – Tomorrow)


Martin: Betyg: 1. Tävlingens töntigaste bidrag kan jag inte ge mer än ett poäng, för allt som får mig att tänka på Jason Mraz eller trubadurpop vrider min matsäck ett varv runt sig själv. (1 point)


Farbror Blå. Betyg: 2. En lite småmysig låt som de inte lyckas förmedla på scen. Låten är sådär glättigt glad och man rycks med, men sen börjar man hata sig själv. (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:44


5. Finland (Krista Siegfrids – Marry Me)


Martin: Betyg: 2. Finsk tuggummipop á la Pink och Kate Perry edition om bröllop köper jag inte helt och till viss del är låten bättre än förra året. Men annars verkar låten lite löjlig i sammanhanget och Europa kommer nog inte att ta till sig det. (2 points) 


Farbror Blå: Betyg: 2. Finland skickar en låt som kan bli farlig i tävlingen, eftersom låten har edge. Katy Perry-Edge är något som saknas i flera bidrag i år. Jag tycker dock att låten blir tjatig efter ett tag och ganska ointressant. Detta är ett bidrag som görs sig bra live eller också faller låten pladask live. Jag önskar er lycka till Finland. (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:40


4. Azerbajdzjan (Farid Mammadov – Hold Me)


Martin: Betyg: 2. En ballad som har bra, dramatisk och pampig refräng, men resten rätt så ointressant och hans sång håller inte för låten. Är lite illa sång och toner i vissa delar och kanske blir det ingen final för Europas östligaste land.  (2 points)


Farbror Blå: Betyg: 2. En helt okej ballad som andas idolframträdande lång väg. Det känns som ett karaokeframträdande, med en sådan där halvbra sångare. Han behöver tänka på att han inte bara ska sjunga låten. Var är känslan, dramatiken och magin i balladen? Passionen? (2 points) 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se