Farbror Blå * Brandhill

Inlägg publicerade under kategorin Eurovision Song Contest 2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 6 mars 2015 00:13

I am so angry! This made me so angry. This is so disrespectful. I think I will make a Youtube-video tomorrow about this. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 



Av Torbjörn S. Brandhill - 22 februari 2015 21:23


A Eurovision Expert or not? I am taking my first Eurovision Quiz to find out if I still can call myself an expert. I usually call myself a Eurovision fan but sometimes I call myself a Eurovision expert.


#ESC2015 #Eurovision #melfest #melfest2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 februari 2015 22:12




#Eurovision #ESC2015 #melfest #melfest2015

Av Torbjörn S. Brandhill - 15 februari 2015 19:14

1. Linus Svenning - "Forever Starts Tonight" - Linus Svenning gjorde ett framträdande som var ganska platt och intressant. Framträdandet avspeglar låten väldigt bra. Låten är ointressant och ganska platt. Det finns inte mycket positivt att säga om det här bidraget, men inte hellet särskilt mycket negativt. En ganska solklar tvåa. 2p

 

2. Emelie Irewald - "Där och då med dig" Det här skulle säkert kunna fungera under någon gudstjänst eller något liknande forum. Melodifestivalen är åtminstone helt fel forum. Det blir en nolla även om den själva framförandet och låten i sig är värd mer än en nolla. 0p

 

3. Samir & Viktor - "Groupie" - Nu ska jag ge mitt lägsta betyg någonsin. Under mina 5 år på den här bloggen har jag aldrig gett ett betyg under 0 poäng. Det måste jag göra här däremot. Jag kan inte ge en nolla till Emelie Irewald och de andra som jag ha gett nollor till genom åren och sedan ge en nolla till Samir och Viktor. Det här bidraget är en pinsamhet och att man kan med att ställa upp med en så dålig låt är beyond me. Är det brist på talang eller är det bara fullkomlig brist på omdöme hos dessa två personer? Det kan vara både och. Jag vet inte om det är SVT eller någon annan som borde skämmas. Detta är i alla fall min första -5p på den här bloggen. (Det heter wefie för övrigt) 

 

4. Neverstore - "If I was god for one day" - Trött och ofarligt band med en ganska menlös låt. En etta kort och gott. 1p

 

5. Marie Bergman & Sanne Salmonsen - "Nonetheless" - Texten är var rätt så bra i låten och det var en välskriven låt, men det föll på framförandet. Det lät inte särskilt bra och låten kändes väldigt malplacerad. Igår var det tydligen modern touch och schlager som gällde och då blir en sådan här låt sist. I anständighetens namn ska de ändå få en tvåa av mig. 2p

 

6. Magnus Carlsson - "Möt mig i gamla stan" - En skön schlagerlåt är tillbaka i melodifestivalen. Det är helt meningslöst att skicka det här till Eurovision och låten låter verkligen som en uppspeedad "vindarna vänder oss". Tv-tittarna verkar ha vaknat upp och sett det här som något exotiskt, vilket det har blivit med schlager i tävlingen. Schlager är ovanligt i melodifestivalen idag och det här är en bra schlagerlåt. Det finns naturligtvis mycket bättre schlagerlåtar, men en välförtjänad finalplats. 3p

 

7. Mariette - Don't stop believing" - En intressant ny fläkt blåser in något mystiskt och svårt i melodifestivalen. Det är där Mariette möter sin största utmaning. Bidraget sätter sig inte direkt utan den kan kräva några lyssningar. Låten i sig börjar riktigt bra, men för mig dör den efter ett tag. Det lyfter inte, men det var den klart bästa låten igår. 3p

 

Jag har ett visst hopp om att årets melodifestival kan bli något bra, då mina favoriter gick vidare igår. Jag har ännu inte hört någon vinnarlåt dock. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

 

 

#melfest #groupie 

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 februari 2015 16:05


Brandhill reacts to the news that Australia will compete in 2015 Eurovision Song Contest. What do you think about it? Make sure to subscribe to my channel. There will be more videos about Eurovision.


#ESC #ESC2015 #Eurovision #Brandhill #FarbrorBlå

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 februari 2015 12:29

355 000 views på Youtube nu. Det är riktigt skönt. Nästa mål är då 360 000 och 50 subscribers. Jag behöver 3 till subscribers för att nå 50 subscribers. Du kan göra att det sker redan idag:  https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA


Just nu, planerar jag en Youtube video om Eurovision, samtidigt som jag ska flytta in i min nya lägenhet i Kalmar på fredag. Imorse bokade jag tågbiljetten för 200 kronor och jag har även beställt min kurslitteratur. Den vardag som väntar i Kalmar är helt olik den vardag som jag har haft det senaste halvåret. Bara att ha en föreläsning på svenska ska bli märkligt. Under 2014 hade jag inte en enda föreläsning på svenska. Det är en speciell tanke. 


- Hälsningar Torbjörn S. Braandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 9 februari 2015 18:37


Me singing "Energy", Nuša Derenda Slovenia Eurovision Song Contest 2001. This is my first cover of Eurovision songs in 2015 and there will be more vidoes. Which Eurovision song do you think I should sing?


- Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"


#Eurovision #ESC2015 #Brandhill #FarbrorBlå #cover

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se